6 Tunjang KSSR, 1.Komunikasi, 2. Perkembangan Fizikal & Estetika, 3. Kerohanian,Sikap & Nilai, 4.Sains dan Teknologi, 5.Kemanusiaan, 6.Ketrampilan Diri.

Selamat Datang dan Selamat Melawat Blog Sek Keb Tanjong Tokong.

Ahad, Februari 15, 2009

Ceramah Motivasi Pelajar

Sekolah Kebangsaan Tanjong Tokong telah menghantar murid-murid tahun enam ke Ceramah Motivasi anjuran Pertubuhan Wanita UMNO Bahagian Bukit Bendera. Program telah diadakan pada 15 febuari 2009 bertempat di Dewan Kompleks Masyarakat Penyayang. Ceramah yang diadakan bermula jam 9 pagi turut dihadiri dari murid-murid Sekolah berdekatan lebih kurang dengan kehadiran lebih 200 peserta. Murid-murid telah didengarkan dengan ulaman kata-kata perangsang yang menghiburkan oleh Yang Berbahagia Ustaz Ibrahim bin Yusof. Murid-murid dilihat begitu kusyuk sehingga mengalirkan airmata dengan kata-kata saranan penuh keinsafan sehingga program berakhir jam 12 tengahari.

Murid-murid telah diiringi oleh guru-guru yang berdedikasi, penuh komitmen, dengan harapan murid-murid tahun enam Sek Keb Tanjong Tokong akan lebih cemerlang pencapaian UPSR pada tahun ini.

Antara guru-guru yang mengiringi murid-murid adalah terdiri daripada Cikgu Salbiah bt Zakaria, Cikgu Sinawati bt Zian, Cikgu Khoo Lee Shee, Cikgu Thilagavathy, Cikgu Teh Ai Peng, Cikgu Thinaswary dan Ustaz Roshidan Hassan. Puan Junaidah Kassim selaku AJK PIBG turut hadir memberi sokongan mewakili PIBG.

Semoga dengan Program sebegini adalah diharapkan murid-murid dapat lebih memberi tumpuan kepada pelajaran dan pengajaran di Sekolah.



antara murid-murid SKTT bersama peserta-peserta lain

Tiada ulasan: